top of page
  • Writer's picture מירב כהן ונונו

נוחיות מירבית במינימום מאמץ

כל מי שעובד/ת איתי מכירה את המשפט הזה: "נוחיות מירבית במינימום מאמץ". זה משפט ששמעתי לראשונה מהמורה שלי לפלדנקרייז באחד מהשיעורים לפני כמה שנים ומאז מלווה אותי בכל מה שאני עושה. הוא הוטבע על ידי ממציא ומפתח השיטה ד"ר משה פלדנקרייז. השיטה שפותחה בשנות ה-40 וה-50 של המאה הקודמת. שיטת פלדנקרייז מבוססת על הרעיון שעל ידי הגברת המודעות לאופן בו אנו נעים, ועל ידי לימוד דרכי תנועה חדשות, נוכל לשפר את התפקוד הגופני והנפשי שלנו. זוהי גישה הוליסטית המתייחסת לגוף, לנפש ולרגשות כמקשה אחת. אבל, הפוסט הזה הוא לא על שיטת פלדנקרייז, לזה מגיע פוסט נפרד :) ולו רק בשל חוסר יחסי הציבור שיש לשיטה זו על פני שיטות אחרות. הפוסט הזה הוא על יישום גישת ה-"נוחיות מירבית ללא מאמץ" גם בעסק שלנו וגם בחיים האישיים. העיקרון הזה מזכיר מאד את חוק המאמץ המינימלי הנטוע היטב בתורת הקוונטים. ( זה בטוח קשור לעובדה שד"ר משה פלדנקרייז היה ד"ר למדעים בהנדסה ופיזיקה) ובמילים פשוטות זהו עיקרון הקובע שהיקום תמיד יחפש את נתיב ההתנגדות הקטנה ביותר בתהליכי יצירה / בריאה. היקום מאורגן באופן מיטבי והרמוני על מנת לאפשר לתהליכי הבריאה להתרחש באופן ספונטני ונטול מאמץ. אם נוכל גם אנחנו ל"יישר" את מאמצינו עם זרימה טבעית וספונטנית זו, אנחנו יכולים להשיג את המטרות שלנו בפחות לחץ, ביתר קלות והכי חשוב בשמחה ותחושת הגשמה.


במונחים פרקטיים, זה אומר בראש ובראשונה לבטוח ולהאמין שהכל ביקום מתרחש בדיוק בסדר הנכון ושאין שום צורך ל"הילחם" במציאות ולייצר התנגדות שתפריע לדברים להתרחש בסדר הנכון להם (ולנו). גם בעסק שלנו עלינו להתמקד במה שחשוב באמת, ולשחרר משימות לא חיוניות תוך כדי שאנחנו.סומכים על הזרימה הטבעית של היקום אשר תאפשר לדברים להתפתח ולקרות מבלי לדחוף חזק מדי.


נוחיות מירבית במינימום מאמץ- מירב כהן ונונו

כדי ליישם את חוק המאמץ המינימלי בעסק שלנו: נתחיל בזיהוי משימות הליבה החיוניות להצלחתנו. נתעדף את המשימות הללו לפי דרגת המאמץ שאנחנו נדרשים להשקיע בהן ונשחרר את אלה אשר גובות מאיתנו מאמץ מיותר.

נתרגל פתיחות וגמישות מחשבתית. היקום מתפתח כל הזמן, וכך גם אנחנו וגם העסק שלנו. לפעמים הדברים לא קורים בקצב או בסדר שאנחנו תכננו, יש שינויים המאלצים אותנו לפעול באופן אחר או לשנות קצב. במקום להתנגד לשינויים הללו או להילחם בקצב בו הדברים קורים, נתרגל אימוץ וקבלת המציאות העסקית וננסה לזהות בה הזדמנויות חדשות.לאחר מכן, ניקח צעד אחורה ונסמוך על כך שהדברים יתפתחו בצורה שבה הם נועדו להתפתח.


חוק המאמץ המינימלי חל גם על טיפול עצמי. ה- WELL BEING שלנו. היכולת לקחת לעצמנו את הזמן כדי לחדש את האנרגיה שלנו. עלינו לשמור על רמת אנרגיה מספקת ככל שנוכל ולהימנע מקפיצות ונפילות אנרגטיות. היכולת הזו תעזור לנו להיות פרודוקטיביים יותר ופחות לחוצים בטווח הארוך.

על ידי אימוץ עיקרון המאמץ המינימלי או "נוחיות מירבית במינימום מאמץ" בעסק שלנו, נוכל להשיג את המטרות שלנו ביתר קלות ובלי לחץ מיותר. לא נוח לכם? אל תעשו! כי מה שנכון וטבעי לכם לעולם לא ידרוש מאמץ וחוסר נוחות. מוזמנים לשתף אותי במחשבות שלכם על הנושא merav@lyp-agency.com

bottom of page