top of page
  • Writer's picture מירב כהן ונונו

5 ימים של שתיקה

בשבוע שעבר נעלם לי הקול. ככה פתאום בלי הודעה מוקדמת, בלי כאבי גרון שקדמו לכך פשוט נעלם. ביקור קצר אצל הרופאה העלה כי מדובר בדלקת במיתרי הקול וכי הטיפול הנחוץ הוא שתיקה עד לחזרת הקול. אז שתקתי. אני הרי יודעת שכל ביטוי פיזי במציאות החומר ראשיתו בבקשה של הנשמה שלנו לתשומת ליבנו לעניין ספיציפי, הבנתי שאני צריכה לדייק את הרטט של המיתרים תרתי משמע. אלה הפיזיים ואלה שאינם במציאות החומר אבל מהדהדים לכאן כל הזמן. זה הגיע בדיוק בימים של עיסוק במיתוג החדש לעסק שלי שמתרחב בימים אלה למחוזות חדשים של עשייה - נדרשתי לעצור ולדייק. אם כבר זכיתי בסדנת מיינדפולנס, זו ההזדמנות עבורי להתעטף בשתיקה והתבוננות פנימה.

הנה כמה דברים שלמדתי והתחדדו לי מאד בימים האלה. ( יש גרסה לממהרים וגרסה למהדרין :)


המסע פנימה השתיקה לוקחת אותנו למסע פנימי, מקלפת לאט לאט ובאופן עקבי את שכבות הרעש החיצוני בכדי לחשוף את מעמקי האני הפנימי שלנו. זוהי עלייה לרגל אל ליבת ההוויה שלנו, שם מחכות לנו תובנות עמוקות וגילוי עצמי ללא הסחות דעת והרעש אליו התרגלנו בחיי היומיום העמוסים.. כשאנחנו שוקעים בדממה אנחנו שומעים קולות אחרים. אלו הם קול ה"אני הנשמתי" וקולות ההדרכה שמלווים אותנו במסע חיינו הנוכחי – קולות שנועדו להוביל אותנו בדרך הנכונה. אלו הם הקולות שכולנו שומעים כשאנחנו בשקט, אבל למדנו להשתיק במהלך חיינו באמצעים שונים מתוך כניעה למה שקורה מחוץ לנו כאילו משם יבוא השינוי המיוחל שאנו רוצים לראות בחיינו. אבל השינוי תמיד יגיע מהמעמקים שלנו.


שתיקה היא הרבה יותר מהיעדר קול

שתיקה היא לא רק היעדר קול או קול. שתיקה היא כוח רב עוצמה שמחבק אותנו בעדינות עוטפת. מתוך השתיקה אנו מגלים מרחב חדש המזמין אותנו להתחבר לרטט המקורי והייחודי של כל אחד מאיתנו. המרחב הזה מספק מקלט לריפוי ויישור פנימי. ממש כמו כלי נגינה שהמיתרים שלו לא מכוונים, השקט עוזר ל"אני החיצוני" שלנו להתכוונן מחדש לרטט העדין והייחודי של האני הפנימי שלנו, ומאפשר לנו לנגן בהרמוניה עם העולם.

מיינדפולנס זה כאן

השהייה בשקט הפנימי מטפחת בנו תחושת נוכחות עמוקה, הנמשכת איתנו גם כאשר אנו חוזרים במודע לעולם החיצון. זוהי האמנות של להיות שקוע במלואנו ברגע ההווה, מנותקים ממחשבות על העבר או על העתיד. בנוכחות הזו אנו נמצאים זרעי הצמיחה האישית שלנו, אותם נוכל למקם ולערסל בתוכנו תוך שאנו מזינים אותם בכל מה שהם צריכים כדי להתפתח ולנבוט בתוכנו ולבסוף לצמוח ולהכניס לחיינו את כל מה שאנו מבקשים.


אלכימיה רגשית

במרחב השליו של השתיקה מתגלה כוחה של האלכימיה הרגשית. מתוך השקט העדין, ניתן לצאת למסע של גילוי עצמי, תוך שאנו מנווטים את מבוך הרגשות שלנו בנוכחות מודעת. השתיקה הופכת למרחב של קדושה שבו החוויה המלווה את מגוון הרגשות שלנו משולבת בתוך תודעת האינסוף שאנחנו.

האותנטיות נחשפת


האותנטיות מתגלה בשתיקה. כאשר אנו מנתקים את עצמנו מהשפעות חיצוניות, אנו מתחברים ל"אני הגולמי" והבלתי מסונן שלנו. אותנטיות היא הבסיס לשינוי וצמיחה אמיתיים. כאשר אנחנו מפסיקים להיות אותנטיים כלפי עצמנו, אנו מאפשרים לתחושת זרות לחדור אלינו, והיא מצידה מתחילה להשפיע לאט לאט על כל היבט בחיינו. בסופו של דבר, אנו עלולים למצוא את עצמנו במצב בו אנו מרגישים כל כך מנותקים מהאני הגולמי שלנו עד שאיננו מזהים את עצמנו או את הדרך בה ביקשנו לצעוד. על ידי הקדשת זמן לשקט, אנו יכולים בהדרגה לגלות מחדש את האני האמיתי שלנו, תוך הקשבה לקול הפנימי שלנו ללא כל פחד או שיפוט ובאהבה גדולה. הוא תמיד היה שם בשבילנו מחכה להראות לנו את הדרך הנכונה להיות מי שביקשנו להיות במסע החיים הזה.


לצלול פנימה

האבחנה בין עיקר לתפל

השהייה בשקט מאפשרת לנו להבדיל בין מחשבות משמעותיות לחסרות משמעות. בתוך השקט הזה, אנו חווים בהירות גדולה שעוזרת לנו באבחנה בין העיקר לתפל. כאשר אנו ממקדים את התודעה שלנו במה שחשוב לנו באמת, אנו יכולים להרחיב את תחושת הייעוד שלנו בחיי היומיום שלנו ולהרפות מכל מה שכבר לא משרת אותנו או מהדהד אותנו בדיוק.


ריפוי רב רובדי כאשר אנו מקשיבים פנימה אנחנו מצליחים להזין את עצמנו בעצמנו בכל הדרוש לנו, ובכך להחזיר את האיזון לחיינו. האיזון בין הפנים לחוץ. אנחנו גם לא זקוקים יותר להיזון מבחוץ. אנחנו האיזון וההיזון שלנו. כאשר האיזון הזה מופר אנו חווים עיוות ברטט התהודה שלנו ומתוך כך, אנו מובילים את עצמנו לסבל, מחלות ומגוון רגשות שליליים.עם ההקשבה הפנימית והשקט הגדול שמתלווה אליה, אנחנו שוב לוקחים את ההגה בידיים ומנווטים את עצמנו לעבר איזון בין פנים לחוץ, לתיקון הרטט הפנימי שלנו ולריפוי רב-רובדי.

הקול שלי חזר, אבל עדיין אינו נקי וצלול אז אני מעניקה לשתיקה נוכחות גדולה יותר בחיי בימים אלה עד שהמים יחזרו לצלילות מלאה. #מיינדפולנס #התפתחותאישית #אימון_רב_רובדי #מטאפיזיקה #חוזה_נשמה







bottom of page